9 מטר של בטון ופלדה: החומה שתבלום את 'חיזבאללה' מלכבוש יישוב

    יעקב גפן No Comments on 9 מטר של בטון ופלדה: החומה שתבלום את 'חיזבאללה' מלכבוש יישוב

    משרד הביטחון השלים את בניית החומה בגבול לבנון-ישראל | מדובר בחומה לאורך 12 ק"מ ובגובה של 9 מטרים, עשוייה מבטון ופלדה | הביטחון האישי גדל מאז הקמת החומה. בתים החלו להבנות בסמוך אליה

    בטון ופלדה לאורך גבול לבנון
    10:44
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ שוסטר מגלה: זה מה שיגרום לנו לפרוש מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התשובה לחיזבאללה: בימים אלו הושלמה החומה הגדולה לאורך גבול לבנון-ישראל. החומה בגובה של 9 מטרים בנויה מבטון בחלק התחתון ובחלק העליון הושלמה החומה בגדר פלדה מאסיבית. מטרת החומה היא לבלום ניסיון חדירה המוני של לוחמי חיזבאללה אל יישובי צמודי הגבול ולהשתלט עליהם.

    בימים אלה משרד הביטחון השלים את הפרויקט הגדול בגבול הצפוני, בניית חומה מאסיבית לאורך 12 ק"מ. החומה היא תוספץ מאסיבית, למערך הסנסורים המתקדם שמוצבים על גבול הצפון ואמורים למנוע כל ניסיונות חדירה ולזהות ניסיונות שכאלה זמן רב לפני ניסיונות הפריצה. האמצעים הטכנולוגיים עמידים בכל אמצעי מזג האוויר ובתנאי חשיכה.

    בעקבות בניית החומה תחושת הביטחון האישי עלתה בקרב התושבים ומספר בתים כבר החלו להבנות בסמוך לחומה.

    כזכור, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים בעבר "כי אם תיפתח מערכה נגד ישראל, לוחמי הארגון השיעי יפשטו על הצד הישראלי ויכבשו מוצבים ויישובים".

    בתוך כך, הושלמם קטע של 22 ק"מ בניית החומה התת קרקעית כנגד המנהרות סביב רצועת עזה.

    WhatsApp Image 2018-10-14 at 16.59.30

    הפרויקט, שנאמד במיליארדי שקלים, עשוי להסתיים עד סוף שנת 2019 עם חומה תת-קרקעית באורך של יותר מ-60 ק"מ. בחודשים הקרובים תחל בניית הגדר העליונה בגבול רצועת עזה, בדומה לגבול מצרים, שבלמה לחלוטין בשנתיים האחרונות את תופעת ההסתננות מסיני.

    לאחרונה הסתיימה גם בניית הגדר הגבוהה בגבול ירדן, משדה התעופה תמנע ועד לים האדום, ובכך הושלמה הגנה לאורך 34 ק"מ בגבול. אין בשלב זה תכנון להמשיך את הקמת הגדר המתקדמת צפונה משם.

     

     



    0 תגובות